Translate

maandag 7 juli 2014

Dodelijke stroomstoot door USB-stekker in Australië

Foto ter illustratie © Thinkstock.


Een goedkope USB-stekker wordt in Australië verantwoordelijk geacht voor de dood van een moeder van twee kinderen. De 28-jarige vrouw liep via haar laptop en aangesloten koptelefoon een dodelijke stroomstoot op.

Ze werd met brandwonden aan oren en borst levenloos in haar woning aangetroffen. De laptop was aan het stopcontact aangesloten via een USB stekker, die niet beantwoordde aan de Australische veiligheidsnormen.

In de stekker, die normaal gesproken voor het opladen van mobieltjes en tablets wordt gebruikt, ontbrak isolatiemateriaal. De autoriteiten waarschuwden al eerder voor elektronische toestellen, die niet beantwoorden aan de wettelijke veiligheidsnormen.




Bron

4 opmerkingen:

  1. Het risico dat er iets fout gaat is toch erg groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe verzin je zulke onzin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De autoriteiten moeten voor deze onveilige troep niet waarschuwen, maar verhinderen dat deze op de markt komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter: